Projekt artystyczny „Playground” to realizacja wykorzystująca strategie typowe dla Land Artu. Zgodnie z podstawowymi założeniami tego kierunku stworzony przez artystkę obiekt – papierowa kość do gry – umieszczony został w środowisku naturalnym, przeobrażając je w środowisko artystyczne.
Czarno-biały ornament dekorujący kostkę jest przekształceniem charakterystycznego ubarwienia skóry krowy. W ten sposób łaty – to, co naturalne i nieregularne – zostaje uporządkowane. Geometryczne formy czarnych kół na białym sześcianie kontrastują z naturalnym otoczeniem. A krowa jako sześcian staje się uporządkowaną strukturą dyscyplinującą chaotyczną przestrzeń łąki. Celem pracy jest podkreślenie opozycji pomiędzy naturą a kulturą oraz ukazanie podejmowanych przez człowieka prób ujarzmienia natury.
Jednocześnie motyw kości do gry odsyła do instalacji Stanisława Dróżdża „Alea iacta est”. Nawiązuje także do gry słownej, będącej tytułem książki Normana Davies’a „God’s Playground: A History of Poland”.
Zuzanna Walter